Hej Ikea,

Vanmorgen was ik met mijn vriendin bij Ikea Amersfoort, omdat ik lampen en een badmat nodig had. Na een heerlijk ontbijtje vonden we in uw winkel de dingen die op mijn lijstje stonden en -zoals gewoonlijk- nog veel meer. Toen we over uw ruim gesorteerde afdeling potten en pannen liepen, viel mijn oog op een stamper. Ik moest denken aan vorige week, toen ik hutspot maakte. Bij gebrek aan een stamper, mixte ik de ingrediënten met een elektrische handmixer. Geen succes, mijn hele keuken zat onder de stukken winterpeen. Met in mijn achterhoofd de oranje vlekken op mijn strak gestucte plafond, twijfelde ik geen moment. Deze Ikea 365+ Hjälte stamper moest ik hebben. We winkelden verder en omdat ik helemaal opging in al het moois om mij heen -Ikea is voor mij écht een uitje-, vergat ik bijna de tijd. Om 12.00 uur zouden de kinderen van school komen, dus ineens hadden we een beetje haast. Gelukkig was er een zelfscankassa vrij. Toen ik mijn lampen, badmatten, glazen, kussens en fleecedeken had gescand en betaald, haastten mijn vriendin en ik ons naar de auto. Ik haalde vlug de laatste tas uit het winkelwagentje en toen… De schrik sloeg me om het hart. In een hoekje van de kar zag ik de stamper liggen. Perfect gecamoufleerd en daardoor niet betaald. Ik verkeerde in een zenuwslopende spagaat. Als ik terugliep naar de kassa, zouden mijn dochters straks voor een dichte deur staan. Maar stampen met een onbetaalde stamper was ondenkbaar. Een minuut lang stond ik te dubben, tot mijn vriendin resoluut sprak: ‘Kom op. In de auto. Je rekent dat ding volgende keer maar af.’ Daar zat ik. De hele terugweg van Amersfoort naar Veenendaal met de gestolen stamper op mijn schoot. Toen een politieauto ons op de snelweg passeerde, maakte mijn hart van schrik een sprongetje. Was ik gloeiend bij…?
Inmiddels ben ik thuis. Blij met mijn aankopen, schuldig vanwege de diefstal. Ik bied u langs deze weg mijn oprechte excuses aan. Geloof me, het was geen boze opzet. Een envelop met daarin 3,99 euro gaat vandaag op de post. Wilt u het geld in de kassala stoppen? Dan stamp ik de hutspot een stuk geruster. Dank u wel en graag tot een volgende keer.

Ikea:

Hej Lilian, bedankt voor je uitgebreide bericht. We vinden het fijn om te lezen dat je dankzij onze IKEA 365+ HJÄLTE voortaan geen stukjes hutspot meer aan je plafond zal vinden 😉 Fouten zijn menselijk en we willen je bedanken voor je eerlijkheid en de manier waarop je dit hebt opgelost. Omdat we goed gedrag graag belonen willen we je iets ‘lekkers’ toesturen. Hopelijk kan je bij je volgende bezoek aan IKEA Amersfoort iets langer je tijd nemen en dan een bezoek brengen aan het IKEA Restaurant. Stuur je ons je adresgegevens in een privébericht als je dit wilt ontvangen? Zorgen wij ervoor dat het ‘lekkers’ binnenkort bij jou in de brievenbus ligt! We wachten je bericht af.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *